My Bedtime Stories

it's all about love and life...


Sudah terang lagi bersuluh, rasanya dan seharusnya, Menteri Penerangan YB Dato’ Ahmad Shabery Chik, meletak jawatan dengan megemukakan surat perletakan jawatan, dalam masa 24 jam ini.Anda telah tewas KO, Knock Out.
Sudah dikhabarkan sejak awal – awal lagi, DSAI bukanlah lawan, regu dan saingannya. Tidak lah diketahui, siapakah yang menghasut beliau supaya menyahut cabaran debat, anjuran Agenda Daily tersebut.

Seluruh pimpinan Kerajaan UMNO/BN menanggung aib dan malu yang besar di atas KEKALAHAN dan KEGAGALAN beliau dalam berdebat, berhujah dan mengemukakan fakta, bukti dan angka.

Sebaliknya, apa yang terjadi beliau hanya menyerang peribadi DSAI sahaja.
Secara prinsip dan moralnya, tanpa perlu didesak untuk meletak jawatan, beliau secara tegas dan tetap dengan pendirian, mesti meninggalkan pejabatnya di Bangunan Angkasapuri, dalam masa 24 jam.

Tidak perlulah beliau menyerahkan kepada Perdana Menteri, untuk mempertimbangkannya, samada menerima atau menolak perletakan jawatan tersebut.
Selepas dariapda ini, rakyat tidak mahu beliau memberikan sebarang alasan, dalih, hujjah, komen dan sebab, bagi tidak meletak jawatan.

Alasan apakah lagi yang beliau cari selepas ini ? Sama – sama kita tunggu dan lihat.


RUMUSAN


HUJAH DSAI
:

Pakatan Rakyat akan turunkan minyak keesokannya sebanyak RM0.50, sebaik sahaja Putrajaya diambil alih.

Maka sejumlah RM5 Billion diperlukan untuk menampungnya.

Angka ini dapat diperolehi melalui RM2 Billion hasil review semula perjanjian TNB dengan IPP
Ketirisan, kebocoran subsidi diesel RM700 juta

RM 170 juta, projek pemberian khas kepada kroni pembesar UMNO, Teras Kimia

RM1 Billion, diambil dari sumbangan dividen khas Petronas2008 kepada kerajaan sebanyak RM 6 Billion.

Maka selesailah masaalah


LAIN – LAIN HAL :



Pengerusi TNB, tahun 90-an, Tan Sri Dr Ani Arof, meletak jawatan kerana TIDAK BERSETUJU dengan syarat dan terma perjanjian diantara IPP dengan TNB yang berat sebelah, yang merugikan TNB.

Kenaikan minyak sebanyak RM0.78 yang dumumkan baru – baru ini mirip ‚PRISKRIPSI’ IMF.
Adakah kerajaan UMNO/BN telah mengambil nasihat IMF, bagi menghukum rakyat Malaysia yang telah menolak UMNO/BN ?

Malaysia akan menjadi NET IMPORTER pada tahun 2015, sekiranya pengeluaran Petronas adalah pada tahap sekarang, dan tidak ada telaga baru ditemui.


AHMAD SHABERY
:



Maaf tidak ada fakta dikemukakan dan sepanjang perdebatan tersebut tidak ada angka – angka diperolehi, serta hujah dan ulasan yang diberikan tidak bersangkutan dengan tajuk iaitu „ HARI INI MEMERINTAH, ESOK HARGA MINYAK DITURUNKAN“

Hanya serangan peribadi yang diutarakan, seperti fitnah tentang demostrasi baling, melawan Tun Razak, Melawan TDM,

Semua jawapan yang dikemukakan oleh beliau adalah tidak menepati soalan yang dikemukakan


TAMBAHAN SIKIT
:



TAN SRI DR NORDIN KARDI

Soalan yang dikemukakan agak janggal, iaitu cuba untuk TIDAK mengaitkan IPP dengan tajuk debat. Tangkas dipancung oleh DSAI. Ini memalukan taraf seorang Naib Canselor bagi sebuah universiti yang ternama di negara ini.
Awat dia ingat pakai ayaq longkang ka nak jana IPP tu..apa laa..


Ada tuduhan sedikit masa dulu, katanya adaNaib Canselor sebuah universiti di Malaysia yang menciplak tajuk presentasi ilmiah. Siapakah dia itu ?


ZULKIFLI SULONG :


Soalan yang ditanya sangat bernas, iaitu soal penjimatan minyak hasil kenaikan tahun 2006 sebanyak R0.30 sebanyak RM4.13 Billion, hanya dibelanjakan sekitar RM700 juta sahaja. Bakinya ke mana pergi ?


Begitu juga kewarasan kerajaan untuk membelanjakan sebanyak RM13 Billion, yang bakal dijimatkan, hasil kerajaan UMNO/BN menaikkan minyak sebanyak RM0.78 baru – baru ini. Ke manakah wang sebanyak itu akan dibelanjakan ?



NOTA :


DSAI akan bertanding dalam pilihanraya kecil, dalam masa sesingkat – singkatnya
Adakah di Permatang Pauh ?

RUMUSAN GUE :

~ DSAI memang seorang pemidato terbaik dan sangat berkarisma..tabik Datuk Seri..gue bagi ****** bintang.

~DSC ..ntah pepe la ko jawab..sian Be End..kan dah termalu satu mesia..lebih auta dari fakta..yg penyokong riuh rendah tu pon bengong siot..kalo bagi budak tadika jawab soklan pon ntah lebey baguih dari dia..takdak point sampai nak serang peribadi DSAI..kok yer pon dah takleh kaber, ko dok dediam kan baguss..geli plak gue nengok segala mayonis kat tepi mulut tu..yuckkk!! bintang?? nah la amik..gue kasik ** jerkk!

6 bla blaa..:

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee bukan mayonnies!!!!! buih teh tarik!!!! wwwwweeeeeeeeeekkk jijik!!!!!

hihihihi... dasat sungguh. kesilapan besar la nak lawan ngan DSAI.. dahla datuk saberi tu cam tak wat persediaan je... asyik duk ulang benda yang sama jek

salam kak,
tun tgk kelmarin.. rs panas je ati bile tgk bn menjawab soklan. tapi ati tun lagi panas kat tukang kipas bontot bn tu. yg tepuk tgn bila si gomen berdebat. apa kesss. ada ke org hepi bila minyak naik sampai nk bertepuk tgn dgn penuh semangat.

cik ah - yuck yuck tuiii..uweksss

kts - hahaa..kalo bersedia pon, takleh menjawab jugak..hah!jenoh menjawab la jawabnyaaa.. :P

tun - haiiiiii..hamboi adik kakak..pi mana lama ilang nehh??
niwei..mmg panasss, tp mencik tul bila baca komen saberi cik tu dlm paper..kunun dia dah baguss sgt lawan DSAI..cuba soh dia belek internet..kat mana2 blog yg citer pasai debat neh, komen2 depa dok hentam dia berkoyan2..ceh!!

rilek arrr

Ajak DSAI sembang kat warung Tok lagi best.

Salam Sayang

meh le pree2kan diri baca blog cik tun ek..tenkiu2..i lebiu..muah!

Jom Kenal

My photo
cik tun ya? ehehee..orang dia biasa2 tapi ganaz jugak skali skala..kuwat majuk tapi sangat baik ati la kot..pemurah dan penyayang, itu pasti spesli kat laki dan budak dua ketoi itieww :)

Ada Pesan Ke?


ShoutMix chat widget

Sapa Mai?

Jom Bersidang

Tukang Komen