My Bedtime Stories

it's all about love and life...

Tapai oh Tapai..dari pagik hingga ke petang..ekau jugak yg aku jamah..dah naik pining ala-ala biul pala hotak aku nih..rasa panaih satu badan punya dok ada..mo plak pagik tadik aku pi telan obat saket gigi yg pat ari dah takmo nak lega-lega..terlupa..pehtu plak aku punya syiok dok ada pi telan ko lepaih sebungkuih..sebungkuih..bila dia mai rasa pelik semacam, sikit lagik mo tumbang baru pasan...laaa..sakit pi carik sendiri maa..patot bila layan kastemer ada sket-sket macam lalok..ahak!

tapai ni memang beshh sangat rasa dia..pesan kat staff baru aku yg ganti budak qc yg berenti bulan lepaih..jiran dia terer buwat tapai katanya..mo pehtu aku pesan la kat doploh bungkuih..hingat nak baleh dendam la pasei lama tak makan..mak mentua lak kalot dok pat bendang la ni..dia pon takdan nak bikin..apa lagik..aku punya dok ayon masok mulut toksah kira la punya baguih..hehe..last-last..kalo leh scan..ntah berkelon haba kluaq pat bodi..hikk!

lagik, arini order banyak kena buwat..memang tak nyempatnya aku makan nasik..sedaq-sedaq dah kat seploh bungkuih lebih aku telan..umangaihh..ya la..tapai ni bukan besaq cam nasik lemak tu..ciput-ciput jer peten dia..tu yg makan tak pasan dah terlajak telan..huahuaaa..

malam ni tidoq jenoh kipas la nampak gayanya...adeshhhh!





10 bla blaa..:

kak teja, kalau ikut petua org siam, makan tapai ni leh cantik kan kulit. oleh itu mkn la tapai banyak2. heheh. tapi tun x suka sgtla tapai nih, rasa dia masam manis dan panas badan. isk isk isk.. tun sesudu pun dah cukup.

tok kat kedah memang terer buat tapai ni. pastu dia cakap petua kalau nak buat tapai kena dok senyap2 xleh bercakap. pon xtau kenapa lah.

TAPAI...emmm sedap tue tp kat sabah susah nak dapat kalau ada pun yg jual tak berapa sedap...selalu tapai org jual tym tamu(d sabah tamu dkenali sebagai jualan luar yg mengikut hari2 tertentu mengikut tempat)

tak pernah makan tapai dan tak tahu rasanya macam mana..huhu

eh org kata makan tapai byk2 leh maboksss tul ke?

Tun - alahai..memang panasss..kakak dah demam2 pagi tadik..

Kitket - hehe..takot terpecik aleo lam tapai tu kot..kang perisa dia bertambah masyam2 gitieww..huahuaa

Zu - tingin plak nak rasa tapi made in sabah..lain negri lain rasanya kot..

Fizzy - cuba skali..nak dan nak lagik..hehe

Joe Black - (ciss..memandai boh nama org.hehe) err..mabokss?? gue dah laloksss kemarin sepetang..ahak!

ahad lepas dah mkn tapai 15 bungkus..

nak sedap lagi.. tapai pulut ni mkn ngna ais krim vanilla.. rasa dia peerrgghh... tak leh tahan gitew...

kak lenkali ambiq gambar tapai ngan nyiur baru best!

I suka kalau tapai tu tak manis sangat.

hehe..tak serikk...arini pekena lagik seploh bungkuih... :P

Salam Sayang

meh le pree2kan diri baca blog cik tun ek..tenkiu2..i lebiu..muah!

Jom Kenal

My photo
cik tun ya? ehehee..orang dia biasa2 tapi ganaz jugak skali skala..kuwat majuk tapi sangat baik ati la kot..pemurah dan penyayang, itu pasti spesli kat laki dan budak dua ketoi itieww :)

Ada Pesan Ke?


ShoutMix chat widget

Sapa Mai?

Jom Bersidang

Tukang Komen