My Bedtime Stories

it's all about love and life...


Kemarinkan..ada satu pokcik tukan..dia dah mai kedai me..dgn tersengih-sengih dari mukopintu lagik taww..pokcik tu takla tua sangat tp tak jugak terlalu muda..tengah2 gitieww..pokcik ni sket gemoks dan sket pendek..itam manis..ada misai camtu..cara pakai, jalan dan cakap cam org keja besau-besau..ada pangkat kot pat opis atau jabatan dia..so dah dia sengih, cam biasak me pown sengih la balik..dah meniaga ni kena la mesra pelanggan iyo tak..so, kat tangan pokcik tu ada cam sarong org dok simpan blazer memahal tu..setelah mai pat kaunter dia pown dgn nada lemah lembot gitiew pown bertanya.."




"cik, kat sini ada sulam logokan?"

"ada..cik nak sulam logo apa?"

"logo jabatan dot dot dot ada dak?

"owhh..ada..cik nak sulam ka? sulam kat mana?

"sulam kat bush jaket saya ni..tp saya nak kamu tolong alter"

"alter? kenapa cik? silap logo ka?

"tak..sebenarnya logo ni saya jahit kat kedai si dot dot dot tu..tp dia sulam tinggi sangat..dekat2 nak sampai bahu..saya tak puas hati"

"owh camtu..boleh saya tengok?"


so, pokcik tu bawak kuarkan jaket dia dan tunjok pat me..


"owhh..kalau jaket kain ni, takleh tetas cik, nanti berlubang..nampak bekas sulam tu sbb kain dia jenis lembot..nanti tak cantik, nampak rosak baju cik ni.."

"takpa..saya tak kesah..kamu tetaskan jaa..pastu sulam logo baru, letak bawah sket.."

"saya ingat tak bolehlah cik..nanti tak cantik..jaket ni mahal..mesti nampak jelas bekas tetas tu nanti..rasanya takleh buat apa.."

"tak apa..saya tak kesah, asal logo tu duduk bawah sket dari yg asal.."

"saya boleh tetas, tp kalu tak elok, cik jangan marah saya pulak..yaa.."

pastu, pokcik tu pon balik, dan janji nak mai ambik besok..dan me as usual, sohlah bebudak tu buwat mcam yang disuruh..tu pun dgn penoh berhati-hati..

dan, petang tadik, pokcik tu pown mai spt biasa dgn senyom simpolnyerr...

"camna..dah siap baju saya..?"

"dah..kejap ya cikk" sambil aku kuarkan baju pokcik tu.

tapikan..bila aja dia tengok jaket dia yg dah siap dialter tu, terus muka dia masam macam cuka peram...aikk??

"laa..napa baju ni nampak tak elok, nampak cacat??"

"kan saya bagitau kat cik kemarin, baju jenis ni takleh tetas..nanti rosakkan.."

"la..dah tau leh rosak, toksahlah tetas!"

(eh eh org tua ni..kang aku sekeh baru taww!)

"tapi, cik kan kata tak apa, cik tak kesahkan asal logo tu dok bawah sket"

"ya lahh..tp kalu takleh, toksah lah bukak, jahit baru..awak tambahlah nama jabatan ka kat bawah logo tuu.."

(lohhh! mmg ada yg bakal ditrajang dahi sebentar lagik..)

"tp cik tak cakap pon suruh letak nama tu..kan cik suruh tetas jugak..saya pon dah bagitau, nanti rosak.."

"hangpa ni reti buat qeja ka dak..meniaga brapa lama dah..takkan takleh agak??"

(ish..ish..nampak haluihh jer pokcik tu...)

"sori la cik, tp saya buat ikut mcm yg cik nak..kat borang order ni pon ada tulis,,suruh tetas..tp takpa, kalau cik tak puas hati, saya kurangkan harga..tu ja yg saya boleh tolong"

"kurang pon tak guna, tengok baju ni pon buat sakit mata!"

(sabaq zura oii sabaq..pat pala hotak dah dok tayang visual camna aku melanyak pokcik tuu!)

pehtukan..dgn muka yg dah tak secumil masa memula masok kedai, dia bayaq duwit dan blah pat situ dgn muncung yg panjang sedepa!

aparaa..nak kata paham, tak paham..nak kata tak paham..cam paham..pinin gak me memikio..

me leh agak..kalo tak tetas, dan memandai me letak nama jabatan ..pon dia musti marah..me leh agak apa dialog dia..

"la..napa tak tetas? napa pandai2 boh nama kat bawah? napa tak ikut cam saya nak? napa? napa? bla..bla..blaa..!!"

nampak gaya cam org bijak pandai, ropenyer tak pandai tara mana pownn..maknosia2...hermmm...





11 bla blaa..:

len kali kene sain agrreement sebelom amik keroje nih kak.....

itu baru sorang.. agaknya ramai la kot sis kena dengan insan-insan yang bertopengkan kebijaksanaan nih.. hehehehe.. ni kena pasang kamera untuk ulang tayang balik perbualan bila dah kena macam nih.. hehehe

haha.. lenkali pasang videocam.. susah kalau jenis orang macam ni.. lupa apa sendiri kata

Dah menopause kot dia. Kesian...

kalo ikot dialog yg betoi, lagik panjang..pueh dah pujok pokcik tu kata takleh buwat..tp dah keteganq sangat..buat jugaklah..dah siap bebel plak dia..

nasib la..camni la kalo deal ngan customer..kekadang bleh saket jiwa dan sakit otak..hehe..

Aduii... kalau ada record time dia merayu-rayu tu... tunjuk je balik. Kalau kena ngan Kakak Tiri, memang dah selamat dah la.

lain kali nampak pak cik tu lalu depan kedai zura nak wat mcm mana plak???

wat-wat tak nampak! heheee

lenkalai pasang cctv kat kedai..senang ulang tayang blik..hik hik hik

jahatnya pak cik tue.. tp kan sis gaknya pak cik tu dh mule kena penyakit yg lupe2 tu kot.. org tua2 ni sllu akan kembali ke zaman budak2.. masa tu mmg sakit hati sgt mlayan tp apa leh buat satu masa nnti kite pon cm tu jugak..
sabar ek sis

sabarnya ler dia melayan pokcik tu... kalau kak e memang pokcik tu dah kena hehehehehehe

Salam Sayang

meh le pree2kan diri baca blog cik tun ek..tenkiu2..i lebiu..muah!

Jom Kenal

My photo
cik tun ya? ehehee..orang dia biasa2 tapi ganaz jugak skali skala..kuwat majuk tapi sangat baik ati la kot..pemurah dan penyayang, itu pasti spesli kat laki dan budak dua ketoi itieww :)

Ada Pesan Ke?


ShoutMix chat widget

Sapa Mai?

Jom Bersidang

Tukang Komen